Odkrywanie prawdy o polskim rolnictwie czy …

„Odkrywanie prawdy o polskim rolnictwie czy tylko rewolucja w marketingu branży rolniczej”. 

Rozmowa z Panią Moniką Leksowską – Dyrektor Marketingu firmy Kramp. 

Dyrektor marketingu z kilkunastoletnim doświadczeniem zdobytym w międzynarodowych organizacjach: Volkswagen, Amica. Obecnie zarządza działem marketingu w koncernie Kramp. Pasjonatka marketingu i nowoczesnego przywództwa. Laureatka nagrody „Dyrektor marketingu roku 2020 i 2021” w kategorii B2B. Zmienia oblicze marketingu w branży rolniczej i udowadnia, że otwarty umysł, odwaga oraz nieustanne dążenie do rozwoju prowadzą do sukcesu.

Czym się charakteryzuje polska wieś i jaka jest jej specyfika z Pani perspektywy, doświadczonego stratega i dyrektora marketingu?

Jestem oczarowana polską wsią i odkrywam jej uroki nieprzerwanie od 3 lat na nowo. Na nowo, gdyż moje dzieciństwo łączy się z wakacyjnymi, beztroskimi wspomnieniami letnich miesięcy spędzanych u dziadków. Dziś patrzę już na polską wieś także innymi oczami – profesjonalisty oraz odkrywcy. Polską wieś odkrywam zawodowo taką, jaka jest naprawdę – piękną, pełną pasji, pracowitości rolniczek i rolników, ale też wymagającą zaangażowania i zdumiewająco nowoczesną. Zdejmuję z niej stereotypy, które zalegają na jej prawdziwym wizerunku. To niesamowita przygoda, która nadaje mojej pracy kolejny magiczny wymiar – odczarowywania obrazu polskiej wsi w społeczeństwie.

Czego według Pani najbardziej potrzebuje polska wieś?  

Polska wieś czeka, aby dostrzec jej prawdziwe oblicze, docenić niesamowity wkład pracy rolników np. w to, żebyśmy codziennie mogli cieszyć się zdrowym jedzeniem. Warto docenić trud oraz poświęcenie rolników. Zauważmy, że to jeden z najważniejszych zawodów na świecie, gdyż jest podstawą całej egzystencji ludzkiej. 

Rolnicy pracują nie tylko z niesamowitą pasją, ale również z poświęceniem.  Całe ich życie – od rodzinnego po czas wolny –  wyznacza rytm natury, potrzeb ziemi lub zwierząt. Tutaj nie ma czasu na planowane wakacje,  długą chorobę czy zwyczajne „dzisiaj mi się nie chce”. To praca od świtu do nocy, a czasami też 24h/dobę.

Dlatego właśnie w tym roku, od marca, ruszamy z niepowtarzalną – pierwszą tego typu w Polsce i Europie – platformą, gdzie chcemy pokazać prawdziwe historie rolników. Na stronie www.doceniamytwojarole.pl będzie można znaleźć wywiady, podcasty oraz filmy, które opowiedzą i przybliżą codzienność rolników. Zobaczycie, z czym mierzą się każdego dnia, kiedy ich praca potrafi być niebezpieczna i jak bardzo wielowymiarowa. W tych historiach miłość do rolnictwa napędzana szczerą pasją miesza się z serią wyrzeczeń, ogromnymi pokładami cierpliwości i pokory i koniecznością ciągłego rozwoju. Przekonacie się, że rolnicy to nie tylko hodowcy i obszarnicy, ale biurokraci, mechanicy czy miłośnicy nowinek technologicznych. Pokażemy prawdziwe oblicze polskiej wsi.

Mówi się o Pani, że zrewolucjonizowała Pani postrzeganie branży rolniczej? Na czym polega rewolucja, którą Pani zrobiła?  

Sięgnęłam po prawdę. Uważam, że chcąc dotrzeć do serc odbiorców, musimy najpierw dotrzeć do serc tych, którzy opowiadają swoje historie. To udało się dzięki dziesiątkom godzin i dni wizyt u rolników, z którymi łączy mnie nić porozumienia. Może dlatego, że tak, jak oni, mam pasję do tego co robię? I tak, jak ich, to zamiłowanie pcha mnie do ciężkiej pracy. 

Z zespołem w Kramp i agencją KHS, z którą tworzymy ten niepowtarzalny projekt marketingowy, wierzymy w to, że odczarowanie polskiego rolnictwa to misja, która musi się powieść. Dlatego wykonaliśmy pierwsze w branży badania, aby znaleźć prawdziwe, a nie stereotypowe twierdzenia o naszych rolnikach, dowiedzieć się, jak oni sami się postrzegają i odpowiedzieć na ich potrzeby.

Przekonajcie się, jak nam się to udało. 

Co z tego wynika dla rolników?

Jeszcze przed wypuszczeniem kampanii „Doceniamy Twoją wyjątkową rolę”, sprawdziliśmy odbiór naszej koncepcji wśród samych zainteresowanych.

Wywołała ona autentyczne wzruszenie i radość, że wreszcie ktoś docenia ciężką pracę rolnika. Odtąd wiedziałam już, że trafiliśmy w sedno, a niezliczone godziny pracy nad znalezieniem właściwego insightu się opłaciły.

Rolnicy zyskają to, czego być może najbardziej dziś potrzebują: szacunek oraz szczere docenienie ich za trud ciężkiej, uczciwej pracy. Pokażemy prawdę o nich samych i o rolnictwie odartą ze stereotypów, czasem niełatwą i niewygodną, ale zawsze autentyczną. Takiej emocjonalnej komunikacji w polskim rolnictwie jeszcze do tej pory nie było. Otwieramy nią nowy rozdział.

Like this article?

Share
Share

Leave a comment